[CC-Hungary] Wikipedia magyar DVD kiadas es a magyar jog

Aniko Gyenge anikonaso at hotmail.com
2005. Dec. 29., Cs, 14:22:50 CET

eloljaroban: minden felhasznalasra a hatalyos szjt. vonatkozik, tehat
igazabol mindegy, hogy mikor keszult a mu.

>Mi tortenne akkor, hogyha erre a DVD-re rakerulne pl:
>- 80-as evekben megjelent zenei album boritoja
engedely kellene a borito tervezojetol (az legvaloszinubb, hogy a
felhasznalas engedelyezesi joga valamelyik lemezcegnel van)

>- a Matrix moziposztere
tippem szerint ezt a forgalmazo keszitteti, vlsz. a felhasznalast is o
engedelyezi

>- Star Wars filmkockak

idezes (errol mar volt szo)

>- publicity fotok hollywoodi sztarokrol

elvileg itt inkabb a szemelyhez fuzodo jogok jonnek szoba, mert nem mindig
szerzoi jogvedettek ezek a kepek (itt konnyebbseg, hogy tipikus esetben
kozszereplo az illeto). errol is beszeltunk mar.

>- ujsagcikkekbol, konyvekbol a forras megjelolese nelkul bemasolt
>szovegek (mondjuk egy teljes eletrajzi szocikk Ady Endrerol)

az eleg ronda dolog, ha engedelyt sem kersz es a forrast sem tunteted fel.
teljes szoveg atvetelenek szabad felhasznalassa minosulesehez a konyvnek
tankonyvve kell minosulnie legalabb... arrol nem is beszelve, hogy meg ha
szabad felhasznalas is, a forrast a szerzo megjelolesevel egyutt fel kell
tuntetni. szerintem ez mar nem csak jogserto, de moralis dolgokrol itt nem
vitatkozunk.

Aniko