[CC-Hungary] Kié az együttesen létrehozott mü szerzöi joga?

Aniko Gyenge anikonaso at hotmail.com
2006. Aug. 23., Sze, 11:04:14 CEST

 >Az egyes cikkeket egymástól természetesen szét lehet választani, az
>egyes cikkeken belül a közremüködöket már nem. (Legalábbis a népszerübb
>cikkeknél. Az egyes közremüködéseket persze szét lehet választani, de az,
>gondolom, nem elég.) Vagyis a szócikkeket külön-külön lehetne együttesen
>létrehozott müveknek nevezni.

ugy igen. ebben igazad van.

>Az, hogy a saját nevében, pontosan mit jelent? A Wikimedia Alapítvány
>logója ott van minden lap bal alsó sarkában, az elég?

en tartok attol, hogy nem. a Wikipedia akkor szamitana olyan szervezetnek,
"amelynek kezdeményezésére és irányításával a művet létrehozták, és amely
azt a saját nevében nyilvánosságra hozta", ha a szerkesztok erdemben
(tartalmilag is) beleszolhatnanak abba, hogy mi kerul fel (az egyszeru
technikai iranyitas szerintem itt nem jon szoba), es raadaul nem a Wikipedia
hozza nyilvasnossagra az egyes muveket, hanem maguk az alkotok. az, hogy ez
a Wikipedia oldalan tortenik, nem ugyanaz.

Aniko