RE: [CC-Hungary] CC jogszerűsége (volt: artisjus)

Bodo Balazs bodo at mokk.bme.hu
2006. Jan. 24., K, 16:53:05 CET

sziasztok!

moderatori ujjamat inton felemelven kernelek benneteket, hogy ne legyen ebbol flame war.
koszonom.

masreszrol azt latom, hogy a jog, kulonosen egy olyan teruleten, ami ennyire indefinit problemaval (can culture be copyrighted, lasd: Michel f Brown cikket: http://www-personal.si.umich.edu/~rfrost/courses/MatCult/content/Brown.pdf) ha akarna sem tudna maskeppen foglalkozni, mint ahogy.

Es sajna hentes, tenyleg vannak pontosan definialt jatekszabalyok, amiket mar csak onvedelembol is, jo megismerni (1-2), vannak a torvenyben nem, vagy tagan ertelmezett szabalyok, amiket viszont csak a birosagi eljarasok soran lehet pontositani (4) (lasd meg ebben a temaban a jo erkolcs jogi jelenteset), vannak, amikre, bar nincs torvenyben nyomuk, mar van biroi gyakorlat, amire vonatkozoan valaszthatod, hogy attekinted-e az idevago jogi tudasanyagot, vagy bizalmat szavazol egy olyan embernek, aki mar bizonyitotta e teruleten a jartassagat (3).

nyenyecnek: a wikipedia kapcsan felmerult kerdeseidra adott a listarol december kozepeig extraktalt mintegy 5 gepelt oldalnyi valaszt most szerkesztjuk FAQ formatumba, a site-on mindjart mindenki szamara elerheto lesz. en sokat tanultam a kerdeseidbol es a valaszokbol is.

Persze vannak fuggo kerdesek: itt vannak rogton a Vagvolgyi Csaba altal feltett kerdesek. biztos, hogy nem aniko az egyetlen jogasz a listan. gondolom mindenki nagyon halas lenne, ha pro bono segitenenek... btw, egy menekvesi utvonal az artisjus tagoknak nyujtott ingyenes jogi tanacsadas, tehat B tervkent az is megoldas lehet, ha a egy artisjus tagon keresztul ezeket a kerdeseket feltesszuk nekik.

Tisztelettel,

b.-

ja. btw, ha a jog egyertelmu lenne se ennyi jogaszra, ugyvedre, se birokra nem lenne szukseg... :))

b.-