[CC-Hungary] Konyvborito

Peter Toth tothpb at gmail.com
2006. Május. 19., P, 12:13:58 CEST

Hi,

a könyvborító az esetek 99%-ában egy grafikus alkotása, tehát
"képzőművészeti alkotás". Ergo engedélyt kell kérni a szerzőtől (akit
persze ilyen esetben mindig a könyvkiadó "képvisel", szerződés
alapján).

Azért nem okoz ez praktikusan gondot, mert pl. az online
könyvesboltokban a könyvkiadó érdeke a közzététel (én azt is el tudom
képzelni, hogy maga a kiadó küldi meg a borítóképet, nem az Alexandra
szkennelget).

Mindenesetre vagyoni hátrányt az ilyen felhasználás rendszerint nem
okoz, ezért nem hallani ilyen ügyekről.

Tóth Péter