[CC-Hungary] Rule of the shorter term

Tisza Gergő gtisza at gmail.com
2007. Aug. 27., H, 01:46:19 CEST

Sziasztok,

azt próbálom lenyomozni, hogy ez [1] a kép milyen feltételekkel
használható fel a magyar Wikipédiában. A kép az USA-ban közkincs,
ellenben a hetven éves védelmi idő még nem járt le. A hozzátartozó
magyarázatban a "rule of the shorter term"-re [2] utalnak: az ezt
elfogadó országok a saját és a mű származási helye szerinti védelmi
idő közül mindig a rövidebbet használják. Azt is említik, hogy az
EU-országok többsége, de nem mind, ezt a szabályt követi.

Van-e rule of the shorter term a magyar jogban? (Itt [3] azt írják,
hogy igen, de nem tudom, mennyire megbízható, és a jogszábalyra mutató
link nem működik.) Ha igen, mimondja ezt ki? Próbáltam az Szjt-ben
találni valami erre vonatkozó kitételt, de csak a a 2. § [4] tűnt
idevágónak, és az is csak közelebbről meg nem nevezett nemzetközi
egyezményekre hivatkozik.

köszi
Gergő

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Heinleins-house.jpg