[CC-Hungary] Beka

Ákos Maróy darkeye at tyrell.hu
2007. Jan. 17., Sze, 11:40:59 CET

zhajdu at dunakanyar.net wrote:
> Nem vagyok biztos benne, hogy ezt le lehet egyszerűsíteni a
> munkavégzés számszerűségére. Az is ésszerű gazdasági döntésnek
> tűnik, ha valaki a munkája ellenértékeként nem egyszeri nagy, hanem
> többszöri kis ellenszolgáltatást kér.

valoban, lehet valos uzleti modell ez is. viszont itt felmerul a
'mennyit vartunk' vagy 'mi a realis megterules' kerdese. pl. erdekes,
hogy TV-musoroknak, amiket egyszer terveztek leadni, a mellerakott
reklamok meg is finansziroztak az egeszet, miert korlatozott megis a
hozzaferese? hisz a vart bevetel mar megvolt, mindenki boldog lehet(ne).
igy viszont senki sem nezheti ujra meg gyerekkori kedvenc musorat - ami
egy egyertelmu veszteseg.

altalanosabban a kerdes az, hogy mikor esik el valoban (az uzleti modell
szerint) vart (kalkulalt) beveteltol a gyarto, es hogy melyek azok a
felhasznalasok, amikor nem. es hogy nem lenne-e celszeru a masodik
esetet teljesen egyertelmuen engedni.

(es tudatosan gyartot irok fenn, a profit nagyresze nem a szerzoe sosem)