RE: [CC-Hungary] Béka segítségre szorul.

Pelikán József csomopontok at freemail.hu
2007. Jan. 17., Sze, 22:50:10 CET

Jogilag már körbejártátok a dolgot alaposan, én (megőszült SZU-ban végzett
elektro-mérnökként) szakmailag vetnék fel problémát. (más szemszögből)

Béka régi könyvekből szkennelt be, pl elektronikai készülékek kapcsolási
rajzait. (most a szövegekről ne beszéljünk)

Tehát rajz! Ha Ő maga rajzolta volna (másolta volna) le a könyvből (saját
két kezével), és saját rajzát (skiccét!)szkenneli be és teszi közkincsé
(mondjuk CC alatt) a hálón az jogsértő magatartás lenne-e? (mondjuk mellé
írja, hogy VEF rádió kapcs. Rajz. Forrás VEF kézikönyv)

Rossz példa de: egy feszültségosztó, ami két ellenállásból áll, rajzjelekkel
minimum nyolc féle képen rajzolható le... de ugyanazt jelenti!
A mögötte lévő (az összeránduló békacombokig visszavezethető) szakmai,
matematikai, mérnöki, és anyagi erőfeszítések és az emberöltők alatt
felhalmozott tudás, a globális "KÖZ"-től való elrekesztése SZERINTEM
(etikai) a bűncselekmény!
Ez nem egy dal amit ha én játszok el, ugyanaz marad, mint mikor Sting adja
elő. Egy elektronikai rajznál a "szerzőt" nem lehet (pontosan) megjelölni,
maximum a tudás archiválásával, feldolgozásával sáfárkodó, üzletelő
könyvkiadót, vagy céget.
Ohm leszármazottai kiharcolhatnák, hogy az ős nevének mindennemű
felhasználása után jogdíjat fizessenek. Jönnéne utánuk csőstül majd Herz-ék,
Pascal-ék, Newton-ék, Watt-ék...stb.
Akkor bajba sok műszaki kiadó! Vagy nem?