[CC-Hungary] Merevlemezek tartalma

Hajdú Zoltán zhajdu at dunakanyar.net
2007. Jan. 18., Cs, 18:01:41 CET

On Jan 18, 2007, at 2:53 PM, Tisza Gergő wrote:

> Mi az akadálya annak, hogy a szakértő a megkapott merevlemezt
> lemásolja szalagra, a fájllistát és az érdekesebb részeket
> lemásolja
> saját merevlemezre, és másnap már visszakaphassa a delikvens a
> merevlemezét?

Ezt nem tudom, ez nem jogi kérdés, erről egy szakértőt kellene
megkérdezni. De emögött meghúzódik az is, hogy a szakértőnél
lévő dologról még senki nem tudja, hogy az eljárás későbbi
szakaszában milyen szerepet tölt majd be. Ha teszem azt a szakértő
talál rajta egy adag jogellenesen megszerzett anyagot (ad abszurdum
pedofil pornográf képeket), akkor abból a merevlemezből
bizonyíték lesz és akkor a rendőrség nem akar megint utána
szaladgálni, csak mert a gyanúsított kényelme érdekében az
vissza lett adva. A büntetőjog ultima ratio jellege itt (sajnos vagy
nem sajnos) kiütközik: a büntetőhatami igény érvényesítése
fontosabb, mint az eljárásban szereplők kényelme. Ha valaki volt
már tanú büntetőügyben, főleg ha a lakóhelyétől távol eső
városban, az tudna mesélni.

Üdv:

Z.