[CC-Hungary] Italian court declares P2P file sharing legal

Peter Toth tothpb at gmail.com
2007. Jan. 29., H, 16:04:31 CET

Hű, itt egy apróságnak tűnő dolgot mindenképpen tisztázni kell:

egy büntetőügyben eljáró bíróság legfeljebb azt tudja kimondani, hogy
egy adott cselekmény nem bűncselekmény - ami nem jelenti azt, hogy
egyébként az jogszerű.

(Magyarul: ha pl. én késedelembe esem az adófizetéssel, akkor nem
követek el bűncselekményt, de egyébként jogsértő dolgot teszek.)

Ami a konkrét ügyet illeti:
- az EU-ban minden országban jogsértő a zenék, filmek, szoftverek
(stb) p2p hálózatban való közzététele;
- de abban nincs egységes szabályozás, hogy az ilyen cselekményt
anyagi haszonszerzés célja nélkül végző személyek bűncselekményt is
elkövetnek-e ezzel vagy sem.

TPB