[CC-Hungary] Public domain dokumentumok jelolese?

Tisza Gergő gtisza at gmail.com
2011. Feb. 2., Sze, 22:09:25 CET

Elvileg a Creative Commons Public Domain Mark szolgál erre:
http://creativecommons.org/choose/mark/
(Nem összekeverendő a CC0-val, ami egy licenc, illetve a már
nyugalmazott Creative Commons Public Domain Certification-nel.)

Gyakorlatilag a PD egy elég homályos fogalom, ami országról országra
változik (pl. azok a művek, amiket Magyarországon publikáltak először
1945 és 1977 között, és a szerzőjük ismeretlen, nálunk a publikálástól
70 évig védettek, de az USA-ban 95 évig az URAA miatt). Nem tudom,
van-e olyan metaadat-csomag, ami a releváns adatokat is tartalmazza
(ország, mű publikálásának dátuma, szerző halála), ha igen, akkor
érdemesebb lehet azt használni, mint szimplán kijelenteni, hogy a mű
nem jogvédett.